Intern kommunikation er vejen til en sund forretning.
Hvordan aktiverer, inddrager og motiverer du dine medarbejdere bedst?
Kommunikation er et vigtigt redskab for ledere i en virksomhed til at involvere deres medarbejdere. Du bør som leder forholde dig til, hvordan du taler og kommunikerer med dine ansatte, da god kommunikation skaber bedre rammer for dine kollegers arbejdsdag.
I en tid hvor e-mails, firmatelefoner og internettet forstyrrer skal du især tænke over, hvordan du fanger dine medarbejders opmærksomhed. Det er vigtigt, at I får skabt en to-vejs-kommunikation, hvor I går i dialog med hinanden og udvikler jer sammen.
Jeg har mere end 15 års erfaring med at hjælpe top- og mellemledere i erhvervslivet med forandringsledelse, stresshåndtering og effektiv kommunikation. Hvis I leder efter nye inputs til jeres forretningsledelse, konkrete kommunikationsværktøjer og hjælp til at tackle arbejdets udfordringer, så kan jeg rådgive og coache jer.
Kontakt mig hvis du vil høre mere om mine coachingforløb, kompetencer og erfaring fra tidligere cases.
Hvem taler du til?
God kommunikation afhænger altid af, at du sætter dig ind i din modtager. I forbindelse med intern kommunikation er det således fornuftigt, at du som leder sætter dig ind i dine ansattes tanker og tager udgangspunkt i deres arbejdsdag. Det giver dig mulighed for at tilpasse din kommunikation til dine medarbejdere, så du kan skræddersy en kommunikation, som er i øjenhøjde med dem.
Jeg er specialist i enneagram, som er et konkret værktøj til at inddele mennesker i personlighedstyper. Enneagrammet giver mulighed for, at du kan tage stilling til hver enkelt medarbejdere og forholde dig til, hvordan du udvikler dem bedst.
Kreativ og effektiv kommunikation
Det kræver, at du ser indad for at skabe en mere værdifuld måde at kommunikere på internt i virksomheden. Kreativ kommunikation handler om at forny jeres formidling, så den følger de nyeste tendenser inden for kommunikation i dag. Her skal du som leder give plads til udvikling. Du skal tillade, at nye ting vokser i virksomheden og give plads til anderledes og nye tanker. I sidste ende kan det føre til, at jeres virksomhed forbliver innovative og konkurrencedygtige på markedet.
Effektiv kommunikation kræver ligeledes, at du forholder dig til jeres måde at kommunikere i dag. Hvad er formålet med jeres møder og interne kommunikation? Har i for mange langtrukne møder og har jeres medarbejdere værktøjerne til at sparre med hinanden uden for meget spildtid? Gode ledere formår at skabe effektive platforme, hvor der er en klar retning for virksomhedens kommunikation. Det giver kommunikationen et formål. Og skaber samtidig faste rammer, som dine medarbejdere kan navigere efter.
Få et ekstern blik på jeres kommunikation
Jeg er konsulent og personlig coach for top- og mellemledere i en lang række virksomheder og organisationer. Mine spidskompetencer er forandringsledelse, stresshåndtering og intern kommunikation. Med over 15 års erfaring inden for rådgivning og konsulentarbejde kan jeg bidrage med et blik på jeres interne kommunikation og ledelse af virksomheden. Det er for eksempel aktuelt, hvis I står over for kommende forandringer, udfordringer eller hvis I mangler nye input for at udvikle jeres forretning i en positiv retning.
Jeg specialiserer mig i handlingsorienterede coachingforløb, som giver jer målbare resultater på bundlinjen. I kan kontakte mig, hvis I vil høre mere om, hvordan jeg rådgiver virksomheder.